środa, 1 czerwca 2011

Babeczki z masą karmelową

0
Składniki na ciasto:
2,5 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
kostka masła
łyżka kwaśnej śmietany
2 żółtka

Wszystkie składniki zagnieść i powstałą kule schować do lodówki na 2 godzinki. Natłuścić foremki. Ja użyłam foremek do muffinek. Ciasto rozwałkować, powycinać kółka, zalepić nimi dno i boki foremek. Pozostałe ciasto można spokojnie zamrozić i wykorzystać je później. Piec aż się lekko zarumienią w temperaturze 200 stopni.

Składniki na masę karmelową: ( można użyć gotowej masy krówkowej z puszki)
masło
cukier puder
miód

Proporcje na oko :P Gdy będzie za rzadkie dodać cukru, a gdy za gęste masła. Po ostygnięciu zastyga na ciągnący się karmel. Można dodać także np. kakao, orzeszki itp.Dodałam też mleko skondensowane aby masa była bardziej krówkowa i posypałam migdałami :D




Z tego samego ciasta zrobiłam na święta mazurka :P
Wyglądał tak:

(przepraszam za jakość zdjęcia)

No Response to "Babeczki z masą karmelową"

Prześlij komentarz