czwartek, 9 czerwca 2011

Tort cytrynowy

0
Tort wykonany na 60-te urodziny Taty :)

Składniki na biszkopt:
5 jajek
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia

Białka ubić na sztywną pianę, dodać cukier dalej ubijając. Następnie dodać żółtka a na końcu Ubijając na najwolniejszych obrotach miksera dodać zmieszane z proszkiem mąki. Całość piec ok 40 min w 165 stopniach.
Gdy ciasto ostygnie pokroić na blaty.


Do nasączenia:
kisiel cytrynowy ( cześć wody zastąpiłam sokiem z cytryny i dodałam startą skórkę aby smak był bardziej intensywny)
60 ml luksusowej :D
ewentualnie trochę wody gdy będzie za gęste


Przed dodaniem wódki odłożyłam pól szklanki kisielu i dodałam go do ubitej z cukrem pudrem,śmietany kremówki. Oczywiście zmiksowałam to razem.

Blaty ciasta nasączyłam kisielem z wódką. Odczekałam chwilę aż trochę nasiąknie.


Na warstwę kisielu nałożyłam warstwę bitej śmietany i ułożyłam 6-piętrowa wieżę.
Wieża oczywiście runęła...
Rozłożyłam ją zatem na 2 części formując kwadrat. Dorobiłam bitej śmietany żeby wszystko przykryć :P i posypałam wiórkami z białej i gorzkiej czekolady. Mama dołożyła 3 truskawki...
Całość wyszła chyba nieźle, degustacja jutro :D


Za przepis na biszkopt dziękuję www.mojewypieki.blox.pl

No Response to "Tort cytrynowy"

Prześlij komentarz